• от • 0 коментара • Кино / На кино в 5

Цар Лъв | The Lion King (2019) - ревю

Това лято един от най-обичаните анимационни филми на „Дисни“ от 1994 г. „Цар Лъв“ завладява големия екран под формата на „игрален“ римейк. Премиерата му е на 19 юли 2019 г., когато се отбелязва 25-годишнината от излизането на оригиналния филм.



„Цар Лъв“ е третият анимационен филм на „Дисни“, който получава нова версия през 2019 г. Докато „Дъмбо“ (режисьор Тим Бъртън) и „Аладин“ (режисьор Гай Ричи) са превърнати от познатата ни анимация в игрален филм, „Цар Лъв“ на Джон Фавро прилича повече на римейка на „Книга за джунглата“ от 2016 г. като изцяло CGI продукция.

Филмът е визуален и технологичен шедьовър. Съдържа изключително зашеметяващи кадри като зебри, слонове, фламингота и жирафи, обитаващи величествените равнини, гори и савани на Африка. Двуседмичното посещение на екипа зад филма на континента и инсталираните камери и микрофони в зоологическите градини му е позволило да заснеме снимки и видеа на животни и места, които са послужили като вдъхновение за повечето сцени във филма.

Замяната на пленителната традиционна анимация е доста успешна, комбинирайки техники за заснемане с фотореалистични компютърно генерирани изображения и смесване на модерни технологии, включващи виртуална реалност. Това не е игрален филм с реални кадри, но ако животните не говореха, може лесно да стане документален филм за флората и фауната на Африка.



Въпреки че Симба е изключително сладко и пухкаво лъвче, което ще Ви се поиска да изтръгнете от екрана и вземете вкъщи, за сметка на това Пумба е прекалено реалистичен и дори противен, а не като в оригинала от 1994 г., където е симпатично и закръглено прасенце. Хиените, както и Скар, също изглеждат доста по-зловещи и отблъскващи.

Визуализацията може и да бъде подобрена, но филмът остава същият, както всички го познаваме. Неговата ангажираност към реализъм е възхитителна, но така животните не могат да предадат емоциите и хумора толкова ефективно, колкото живописната им анимация. Те няма как да имат изражения на лицата си и няма как да се смеят или плачат, което изглежда малко странно, комбинирано с емоциите в гласовете им.

Освен анимацията озвучаването също се актуализира. Доналд Глоувър е гласът на порасналия Симба, а иконата на поп музиката Бионсе озвучава Нала, макар и да звучи прекалено зряло за този герой. Гласовете на малките Симба и Нала са на Джейди Ди Макрари и Шахади Райт Джозеф. Чуетел Еджиофор („Децата на хората“, „Марсианецът“) озвучава Скар, а Джеймс Ърл Джоунс („Междузвездни войни“) — Муфаса. Алфри Удард („Отчаяни съпруги“, „Анатомията на Грей“) дава гласа на Сараби, майката на Симба. Английският комик и телевизионен водещ Джон Оливър озвучава червеноклюната птица токо Зазу.

Едни от любимите герои на всички — Тимон, озвучаван от Били Айхнер, и Пумба, озвучаван от Сет Роугън, осигуряват смеха на зрителите, като забавното дуо е получило и „update“ на шегите си.



Както много други анимационни филми от „Дисни“, „Цар Лъв“ върви с легендарен саундтрак, без който изживяването няма как да бъде същото. Ханс Цимер, който композира музиката на филма от 1994 г., се завръща, за да преработи и разшири съпровождащите мелодии. А песните на Елтън Джон и Тим Райс са толкова впечатляващи, както винаги, намирайки нов живот с гласовете на Бионсе, Доналд Глоувър и Чуетел Еджиофор.

Филмът започва с легендарната песен „Circle of Life”, а „Hakuna Matata“ ободрява зрителя, след тъжните сцени, на които всеки е пуснал поне една сълза. Бионсе доказва защо е трябвало да бъде Нала, въпреки факта, че звучи прекалено зряло за образа, чрез оригиналната песен „Can You Feel the Love Tonight“ и новосъздадената „Sprits“.

Това, което ни дава Джон Фавро, е виртуална фотореалистична реконструкция на анимацията на Дисни от 1994 г. с оригиналния сюжет. Римейкът на 2019 г. може да бъде обобщен като филм с най-съвременна технология, подобрена от великолепни мелодии, подчертани от носталгията на зрителите за „Дисни“ анимациите.